Top

Call Tracking

Qooqie Call Tracking

Met call tracking worden de telefoontjes op de website doorgemeten en zie je het resultaat terug van alle marketinginspanningen. Hierdoor kan je nog beter je marketingbudget inzetten op de meest rendabele campagnes en kanalen.

Naast het doormeten van oproepen via de website, kunnen de telefoontjes ook worden gekwalificeerd op kwaliteit van het gesprek en kunnen er segmenten worden gemaakt per type gesprek.

Met een helder dashboard krijg je inzichten over de prestaties van de verschillende kanalen, campagnes, apparaten, dag van de week, regio, type gesprekken, etc.

Call tracking en Google Ads

Door een koppeling te maken met het Google Ads account, krijg je inzichten in de prestaties van campagnes, advertenties en zoekwoorden. Hierdoor weet je precies op welke zoektermen bezoekers hebben gezocht en uiteindelijk telefonisch contact hebben gezocht.

Om het budget zo goed mogelijk in te zetten, worden deze oproepen opgenomen als conversie en wordt het budget toegewezen op de campagnes die het beste presteren. Hierdoor wordt uw budget zo goed mogelijk ingezet om uiteindelijk het aantal leads te maximaliseren.

Google Ads

Implementatie van Call Tracking

Voor de implementatie van call tracking maken we gebruiken van Google Tag Manager. Via GTM plaatsen we een stukje script en wordt het huidige nummer gewijzigd met een doorschakelnummer. Zodra er gebeld wordt, komt deze oproep als gebeurtenis terug in Google Analytics. Op basis van deze gebeurtenis wordt een doel opgesteld en hebben we de oproepen als conversiedoel in Google Analytics.

Maandelijkse Rapportage

Elke maand ontvang je een uitgebreide call tracking rapportage met een overzicht van alle oproepen per kanaal, apparaat, campagnes, zoekwoorden, etc. Daarnaast maken we ook een koppeling met Google DataStudio en worden de prestaties van call tracking ook in het een algemene rapportage van de prestaties van de website worden verwerkt.

Call tracking Rapportage

Daag jij ons uit!

Contact opnemen