Top

Zoekmachine Optimalisatie

Hoe goed is jouw website geoptimaliseerd?
Wat is jouw SEO score?
q

Zoekmachine Optimalisatie

SEO staat voor Search Engine Optimization, ofwel zoekmachine optimalisatie. Bezoekers klikken doorgaans op de hogere zoekresultaten, wat leidt tot meer bezoekersverkeer naar een website. Deze organische zoekresultaten zijn gratis te verkrijgen door de website te optimaliseren en meer autoriteit te verkrijgen binnen zoekmachines. DuijlMedia helpt u graag met het optimaliseren van uw website.

Analyse & Nulmeting

Om een nulmeting te maken, starten we eerst met een analyse van de website door middel van een zoekwoordonderzoek, website scan en door een analyse te maken van het huidige organische bezoekersverkeer.

Nadat we deze nulmeting hebben gemaakt, gaan we met jou in gesprek om gezamenlijk doelen en KPI’s op te stellen. Door middel van een dashboard wordt maandelijks aangestuurd op deze KPI’s om de prestaties te monitoren.

On Page Optimalisatie

Met On Page Optimalisatie worden de onderdelen geoptimaliseerd die aan de ‘voorkant van de website’ zichtbaar zijn om te verbeteren.

De onderdelen die geoptimaliseerd kunnen worden zijn: URL’s, titels, kopteksten (H1-H6), meta omschrijvingen, afbeeldingen, zoekwoorddichtheid, interne & externe links en gebroken links.

Technische Optimalisatie

Met technische optimalisatie worden de onderdelen geoptimaliseerd die belangrijk zijn om de website goed te laten functioneren. Bij de techniek van de website wordt o.a. gekeken of de website goed wordt geïndexeerd door zoekmachines, of de laadtijd van de pagina’s laag zijn en of de website voldoet aan de veiligheidseisen, zodat bezoekers veilig op de website kunnen surfen.

Link Autoriteit

Het opbouwen van een natuurlijk link-profiel van uw website is één van de moeilijkere onderdelen van zoekmachine-optimalisatie. Dit komt omdat je afhankelijk bent van externe partijen die jouw website willen benoemen op hun website. Door middel van goede content en door samenwerkingen aan te gaan met externe partijen die binnen uw branche actief zijn, kan er op een natuurlijke manier een autoriteit worden opgebouwd.

Lokale SEO (Google Mijn Bedrijf)

Als ondernemer met een sterke focus in de regio is het belangrijk om lokaal goed zichtbaar te zijn. Door uw bedrijf aan te melden bij Google Mijn Bedrijf wordt jouw bedrijf weergegeven in de Google Maps zoekresultaten. Daarnaast draagt de aanmelding bij ‘Mijn Bedrijf’ bij aan de zichtbaarheid in de organische zoekresultaten.

Gedrag van Bezoekers

Het gedrag van bezoekers op jouw website wordt steeds belangrijker als factor om goed te ranken in de zoekresultaten. Hiermee wordt bedoelt hoe bezoekers navigeren op een website. Zodra bezoekers direct vertrekken nadat ze op uw website zijn terechtkomen, zal dit door zoekmachines worden opgemerkt als een laag kwalitatieve website en zal er een voorkeur worden gegeven aan andere websites.

q
Hoe goed is jouw website geoptimaliseerd?
Wat is jouw SEO score?
q