Bel me op 085-0190061

Of

Wil je starten met het adverteren op Bol.com en ben je op zoek naar een goede freelancer? Lukt het niet om goede resultaten te behalen of ben je benieuwd hoe je de prestaties van de campagnes kunt verbeteren? Of ben je gewoon niet zo tevreden met je huidige bureau?

Ik help je graag verder met jouw Bol.com campagnes en het verbeteren van het rendement op je campagnes. 

Even voorstellen

Mijn naam is Patrick en inmiddels 8 jaar ervaring als online marketeer met een focus op online adverteren. Daarbij ben ik inmiddels 3 jaar werkzaam als parttime freelancer waarbij ik ZZP-ers en MKB-ers laat groeien met online marketing oplossingen. 

Verder ben ik nog steeds werkzaam als SEA specialist aan bureauzijde en kan samen met collega’s van andere kanalen werken om klanten online verder te laten groeien.

Neem vrijblijvend contact op

Benieuwd hoe ik andere bedrijven verder help met Bol.com adverteren? Heb je vragen over mijn diensten? Ik help je graag verder met eerlijk en deskundig advies.

Over Bol.com adverteren

Bol.com biedt voor nu één campagnemogelijkheid met Sponsored Products. Dit zijn productadvertenties die worden weergegeven in de zoekresultaten van Bol.com. Deze vallen niet direct op als advertentie en zijn zeer effectief doordat er veel zichtbaarheid kan worden gegenereerd. Dit resulteert in meer klikken naar de productpagina’s en uiteindelijk in verkopen.

De campagnes kunnen worden ingericht met een automatische of handmatige biedstrategie. Met een automatische biedstrategie worden de producten gematched op basis van relevante zoekwoorden en plaatsingen i.c.m. het product. Dit kan een goede manier zijn om nieuwe zoekwoorden te verkennen of om de verkopen te vergroten.

Wil je een beter rendement of de verkopen stimuleren door op specifieke zoektermen de zichtbaarheid vergroten? Dan kan een handmatige biedstrategie een goede oplossing zijn. Hiermee houd je controle over de zoekwoordbiedingen en uiteindelijk het rendement.

Daarnaast kan het adverteren via Bol.com ervoor zorgen dat de organische zichtbaarheid wordt vergroot van de producten. Een belangrijke pijler van Bol.com zijn verkopen van producten en door de inzet van Bol.com advertenties kan deze verkoop worden gestimuleerd.

Ruime ervaring

Als SEA specialist heb ik veel verschillende klanten voorbij zien komen. Van internationale reisorganisaties met maandelijkse budgetten van meer dan € 100.000 tot de kleine ZZP’ers die gewoon een volle agenda nodig hebben met opdrachten.

Transparant

Je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage met de resultaten. Hierin vermeld ik duidelijk wat er goed en minder goed is gegaan en kom ik met heldere actiepunten om de campagnes te optimaliseren.

Waarom kiezen voor mij?

Bol.com scan en/of zoekwoordonderzoek (GRATIS)
Bij een bestaand account maken we een scan van het account en komen we met een verbeterplan om de campagnes te optimaliseren. Hierbij kijken we ook in de inventory-omgeving om te zien wat wel en niet goed presteert over heel het account.

Voor een nieuw account starten we met een zoekwoordonderzoek en prognose op basis van de volumes in de markt. Hiervoor kunnen we de inzichten gebruiken van Google Ads (zoekwoordplanner) of de prestaties in Google Analytics.

Doelen, KPI's & budgetbepaling
Nadat we een analyse hebben gemaakt van het account, stellen we gezamenlijk doelen (omzetgroei, naamsbekendheid, meer leads, meer rendement, etc.) op en KPI's (budgetten, kosten per lead/acquisitie, rendement op advertentiekosten, etc.) om deze doelen te behalen.
Strategie & campagnes
Zodra we het eens zijn over de KPI's en doelen die we met elkaar hebben bepaald, gaan we aan de slag om de strategie uit te werken. Dus op welke wijze we deze targets gaan behalen. Deze strategie (campagnetypes, geotargeting, doelgroeplijsten, advertenties, etc.) leggen we eerst bij jou voor voordat we deze ook gaan uitwerken.
Analyse & rapportage
Je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage met de resultaten. Hierin vermeld ik duidelijk wat er goed en minder goed is gegaan en kom ik met heldere actiepunten om de campagnes te optimaliseren. Op deze manier weet je precies wat er gedaan wordt aan jouw account en waar je uiteindelijk voor betaalt. Verder hebben we wekelijks contact over de vorderingen van het account of als campagnes bijgestuurd moeten worden.
Campagnebeheer & optimalisatie
Wekelijks wordt op basis van de analyse en verbeterpunten de campagnes geoptimaliseerd. Daarnaast zullen we verschillende testen uitvoeren en verkennen we nieuwe kansen om de campagnes verder te optimaliseren.

Partners & accreditaties

Vraag een gratis Bol.com scan aan!

Benieuwd op welke punten jouw account geoptimaliseerd kunnen worden.

Vrijblijvend een scan van jouw account