Bel me op 085-0190061

Of

Wil je starten met Microsoft Advertising en ben je op zoek naar een goede freelancer? Lukt het niet om goede resultaten te behalen of ben je benieuwd hoe je de prestaties van de campagnes kunt verbeteren? Of ben je gewoon niet zo tevreden met je huidige bureau?

Ik help je graag verder met jouw Microsoft Advertising account en het verbeteren van het rendement op je campagnes. 

Even voorstellen

Mijn naam is Patrick en inmiddels 8 jaar ervaring als online marketeer met een focus op online adverteren. Daarbij ben ik inmiddels 3 jaar werkzaam als parttime freelancer waarbij ik ZZP-ers en MKB-ers laat groeien met online marketing oplossingen. 

Verder ben ik nog steeds werkzaam als SEA specialist aan bureauzijde. Hierdoor ben ik in een unieke positie om te kunnen ondernemen en samen met ‘eigen’ klanten online te groeien. En kan ik aan bureauzijde samen met collega’s gezamenlijk werken aan klanten en mijn SEA vaardigheden verder te ontwikkelen.

Neem vrijblijvend contact op

Benieuwd hoe ik andere bedrijven verder help met Microsoft Advertising? Heb je vragen over mijn diensten? Ik help je graag verder met eerlijk en deskundig advies.

Waarom is Microsoft Advertising voor mij interessant?

Microsoft Advertising, voorheen BING Ads, is een interessant kanaal ter uitbreiding van de Google Ads campagnes om de omzet/leads te vergroten of om efficiënter te adverteren vanwege de hoge klikprijzen door de concurrentie.

Met Microsoft Advertising ga je adverteren in de zoekmachine van BING en op aangesloten (partner)websites en apps van Microsoft als de Outlook, MSN en Xbox.

Een aantal feiten op een rijtje:

  • BING heeft een marktaandeel van 11,1% in NL
  • Veel laptops en apparaten zijn standaard voorzien van de BING zoekmachine
  • Groter bereik bij een oudere doelgroep 
  • Eenvoudig importeren van Google Ads campagnes
  • Minder concurrentie met lagere klikprijzen = beter rendement

Als vuistregel geef ik aan dat ongeveer 10% van de transacties en omzet uit Google Ads, kan worden gegenereerd met de BING campagnes. 

Ruime ervaring

Als SEA specialist heb ik veel verschillende klanten voorbij zien komen. Van internationale reisorganisaties met maandelijkse budgetten van meer dan € 100.000 tot de kleine ZZP’ers die gewoon een volle agenda nodig hebben met opdrachten.

Transparant

Je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage met de resultaten. Hierin vermeld ik duidelijk wat er goed en minder goed is gegaan en kom ik met heldere actiepunten om de campagnes te optimaliseren.

Waarom kiezen voor mij?

SEA scan en/of zoekwoordonderzoek (GRATIS)
Bij een bestaand account maken we een SEA scan van een account en komen we met een verbeterplan om het account te optimaliseren.

Voor een nieuw account starten we met een zoekwoordonderzoek en prognose op basis van je website en concurrenten. Hierdoor kunnen we een inschatting maken van de potentie van de markt.

Zowel de SEA scan als het zoekwoordonderzoek met prognose is gratis. Voor mij is dit een manier om te laten zien wat ik in huis heb en waarom je met mij in zee moet gaan.
KPI's opstellen & budgetbepaling
Nadat we een analyse hebben gemaakt van het account, stellen we gezamenlijk doelen (omzetgroei, naamsbekendheid, meer leads, meer rendement, etc.) op en KPI's (budgetten, kosten per lead/acquisitie, rendement op advertentiekosten, etc.) om deze doelen te behalen.
Opzet campagnes & tracking
Zodra we het eens zijn over de KPI's en doelen die we met elkaar hebben bepaald, gaan we aan de slag om de strategie uit te werken. Dus op welke wijze we deze targets gaan behalen. Deze strategie (campagnetypes, geotargeting, doelgroeplijsten, advertenties, etc.) leggen we eerst bij jou voor voordat we deze ook gaan uitwerken. Hierdoor heb je zelf ook invloed op de strategie waarbij we jouw inzichten van de markt gaan verwerken in de strategie (denk aan advertentieteksten, doelgroeptargeting, plaatsingen, etc.)

Verder gaan we aan de slag met Google Analytics om alles goed door te meten. Hierbij maken we doelgroeplijsten om terugkerende bezoekers te targeten met onze campagnes en stellen we conversiedoelen op om aan te kunnen sturen op de KPI's die we met elkaar hebben afgesproken.
Analyse & rapportage
Je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage met de resultaten. Hierin vermeld ik duidelijk wat er goed en minder goed is gegaan en kom ik met heldere actiepunten om de campagnes te optimaliseren. Op deze manier weet je precies wat er gedaan wordt aan jouw account en waar je uiteindelijk voor betaalt. Verder hebben we wekelijks contact over de vorderingen van het account of als campagnes bijgestuurd moeten worden.
Campagnebeheer & optimalisatie
Wekelijks wordt op basis van de analyse en verbeterpunten de campagnes geoptimaliseerd. Daarnaast zullen we verschillende testen uitvoeren en verkennen we nieuwe kansen om de campagnes verder te optimaliseren.

Partners & accreditaties

Vraag een gratis SEA scan aan!

Benieuwd op welke punten jouw account geoptimaliseerd kunnen worden.

Vrijblijvend een scan van jouw account