Bel ons op 085-0190108

Of

Om de inspanningen van alle online marketing kanalen goed inzichtelijk te krijgen, is het belangrijk dat alles op de website goed wordt doorgemeten.

Hieronder de belangrijkste tools die ingezet kunnen worden, namelijk:

  • Google Tag Manager
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Google Mijn Bedrijf
  • Call tracking
  • Bedrijvenherkenning

Neem vrijblijvend contact op

Benieuwd hoe wij andere bedrijven verder helpen met online marketing? Heeft u vragen over onze diensten? Wij helpen u graag verder met deskundig advies.

Google Tag Manager
Met Google Tag manager kunnen alle verschillende tag/scripts goed worden beheerd zonder alle codes hard op de website te plaatsen. Hiermee is er een goed overzicht welke tags er allemaal zijn geplaatst en daarnaast kunnen alle elementen op de website worden doorgemeten.
Google Analytics
Met Google Analytics worden de statistieken van de website verzameld en worden er inzichten verkregen van o.a. de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves. Door Google Analytics goed in te richten en verschillende koppelingen te maken met andere tools, is er één omgeving waar alle statistieken samenkomen. Hierop kunnen de marketinginspanningen op worden afgestemd en kunnen er bijvoorbeeld aanpassingen worden gedaan op de website om de prestaties te verbeteren.
Google Search Console
Met de search console kunnen problemen op de website snel worden gedetecteerd om deze vervolgens op te lossen. Hierbij wordt onder andere inzichten verkregen of de website goed geïndexeerd wordt (vindbaarheid van pagina’s) en of de website goed responsive is op mobiel. Verder geeft het inzichten over het zoekgedrag van bezoekers en op welke zoektermen is gezocht. Deze zoektermen kunnen weer een belangrijke rol spelen bij het inrichten van de website voor betere organische (SEO) vindbaarheid of zoektermen waarop geadverteerd moet worden (SEA).
Google Mijn Bedrijf
Met Google Mijn bedrijf wordt de bedrijfsinformatie getoond in de zoekresultaten. Met name voor lokale vindbaarheid is dit belangrijk. Door Google Mijn Bedrijf goed in te richten wordt de bedrijfsgegevens getoond op relevante zoektermen in Google Maps (kunnen ook op de zoekpagina worden weergegeven) en heb je aan de rechterkant een Knowledge Graph voor meer informatie over het bedrijf met link naar de website, reviews, foto’s, etc.

Partners & accreditaties