Top

Google Tag Manager

Met Google Tag manager kunnen alle verschillende tag/scripts goed worden beheerd zonder alle codes hard op de website te plaatsen. Hiermee is er een goed overzicht welke tags er allemaal zijn geplaatst en daarnaast kunnen alle elementen op de website worden doorgemeten.

Google Analytics

Met Google Analytics worden de statistieken van de website verzameld en worden er inzichten verkregen van o.a. de bezoekersstromen, verkeersbronnen en paginaweergaves.

Door Google Analytics goed in te richten en verschillende koppelingen te maken met andere tools, is er één omgeving waar alle statistieken samenkomen. Hierop kunnen de marketinginspanningen op worden afgestemd en kunnen er bijvoorbeeld aanpassingen worden gedaan op de website om de prestaties te verbeteren.

Google Search Console

Met de search console kunnen problemen op de website snel worden gedetecteerd om deze vervolgens op te lossen. Hierbij wordt onder andere inzichten verkregen of de website goed geïndexeerd wordt (vindbaarheid van pagina’s) en of de website goed responsive is op mobiel.
Verder geeft het inzichten over het zoekgedrag van bezoekers en op welke zoektermen is gezocht. Deze zoektermen kunnen weer een belangrijke rol spelen bij het inrichten van de website voor betere organische (SEO) vindbaarheid of zoektermen waarop geadverteerd moet worden (SEA).

Google Mijn Bedrijf

Met Google Mijn bedrijf wordt de bedrijfsinformatie getoond in de zoekresultaten. Met name voor lokale vindbaarheid is dit belangrijk. Door Google Mijn Bedrijf goed in te richten wordt de bedrijfsgegevens getoond op relevante zoektermen in Google Maps (kunnen ook op de zoekpagina worden weergegeven) en heb je aan de rechterkant een Knowledge Graph voor meer informatie over het bedrijf met link naar de website, reviews, foto’s, etc.

Google mijn bedrijf

Daag jij ons uit!

Contact opnemen