Bel me op 085-0190108

Of

Wil je starten met feed based advertising en ben je op zoek naar een goede freelancer? Heb je (tijdelijk) ondersteuning nodig bij de opzet of beheer van bGenius. Of ben je aan het orienteren welke advertising manament tool voor jouw onderneming het beste is om in te zetten. 

Ik help je graag verder met jouw feed based advertising campagnes en het verbeteren van het rendement op je campagnes.

Voordelen op een rijtje

  • Onbeperkt campagnes, advertenties en zoekwoorden
  • Gratis SEA scan van jouw Google Ads account
  • Wekelijkse optimalisaties van de campagnes
  • Heldere maandelijkse evaluaties en actiepunten
  • Geen contracten. Gewoon op basis van vertrouwen en prestaties

Neem vrijblijvend contact op

Benieuwd hoe ik andere bedrijven verder help met feed based advertising? Heb je vragen over mijn diensten? Ik help je graag verder met eerlijk en deskundig advies.

Wat is feed based advertising?

Feed based advertising is het adverteren op basis van een product-feed waarbij er bulk zoek- en shoppingcampagnes worden ingericht op basis van feed-elementen. 

Aantal voordelen op een rijtje:

  • Door verschillende feeds (XML productfeed + spreadsheet) te combineren kunnen feeds verrijkt worden met eigen informatie waarop campagnes kunnen worden aangestuurd. Denk hierbij aan het meegeven van een product score (1 t/m 10) of een prioriteit (laag/hoog).
  • Met feed based advertising behaal je een hoger rendement. Doordat er gerichter geadverteerd kan worden, denk hierbij aan betere kopteksten (vanaf prijs, garantietermijn, leveringstermijn, etc.) of een gerichte bestemmingspagina, verbeter je de kwaliteitsscore wat resulteert in lagere klikprijzen. Hierdoor kun je dus (goedkoper) adverteren wat uiteindelijk resulteert in een betere ROAS.   
  • Je maakt geen onnodige kosten aan (zoek) campagnes voor producten die niet op voorraad zijn. Door regels in te zetten op basis van de voorraad (voorraad = 0, dan onderbreken), worden campagnes automatisch onderbroken. 
  • Fouten, problemen of slechte/goede prestaties worden snel gedetecteerd waarop direct kan worden aangestuurd. Hierdoor kan de specialist direct de taken oppakken met de hoogste prioriteit. Denk hierbij aan problemen met de feed, fouten vanuit de projectinrichting, advertenties die niet worden getriggerd of productgroepen die boven de ROAS target presteren. 

Welke feed based advertising tool is geschikt voor mijn webshop?

Er zijn een aantal tools die kunnen worden ingezet voor feed adverteren. Ik richt me tot de tools waarbij feedmanagement en adverteren worden gecombineerd. 

  • bGenius Campaign Management
  • Channable PPC Tool
  • Adchieve

bGenius Campaign Management

bGenius is een management tool die verschillende informatiebronnen als Google Ads, Google Analytics, Bing Ads, etc. samenbrengt en waarbij vanuit de tool campagnes worden beheerd en geoptimaliseerd. bGenius richt zich tot drie oplossingen, namelijk:

  1. Feedmanagement
  2.  Dynamic Search-, Shopping- en Display
  3. Dashboarding en reporting

Voordelen

  • Alle informatiebronnen in één systeem
  • Betere strategische oplossingen met meer data vanuit verschillende bronnen i.c.m. de opbouw van historische gegevens vanuit het systeem.
  • Hoge mate van automatisering van campagnes met filters, waarschuwingen en tags.
  • Zeer geschikt voor internationale webshops met een groot assortiment.  

Nadelen

  • Inschakelen van een specialist met kennis van bGenius. Dus moeilijker overdraagbaar dan bij SEA specialisten of online marketeers die de omgeving van Google Ads begrijpen.

Channable PPC Tool

De Channable PPC tool is gericht voor de opzet van feed based campagnes, waarbij het beheer wordt gedaan vanuit de omgeving van Google Ads of Bing Ads. 

Channable heeft de volgende oplossingen, namelijk:

  1. Feedmanagement
  2. SEA tool
  3. Channable Insight en Analytics

Voordelen

  • Sterk en veel ervaring in feedmanagement
  • Gebruiksvriendelijke omgeving
  • Makkelijke integraties met andere kanalen/marketplaces
  • Zeer geschikt voor kleinere/middelgrote webshops waarbij campagnemanagement in Google Ads beheersbaar is. 
  • Met Channable insight inzichtelijk welke producten/groepen goed presteren over meerdere kanalen/marketplaces.

Nadelen

  • Geen automatisering van campagnes

Ruime ervaring

Als SEA specialist heb ik veel verschillende klanten voorbij zien komen. Van internationale reisorganisaties met maandelijkse budgetten van meer dan € 100.000 tot de kleine ZZP’ers die gewoon een volle agenda nodig hebben met opdrachten.

Transparant

Je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage met de resultaten. Hierin vermeld ik duidelijk wat er goed en minder goed is gegaan en kom ik met heldere actiepunten om de campagnes te optimaliseren.

Waarom kiezen voor mij?

SEA scan en/of zoekwoordonderzoek (GRATIS)
Bij een bestaand account maken we een scan van het account en komen we met een verbeterplan om de campagnes te optimaliseren. Hierbij kijken we ook in de inventory-omgeving om te zien wat wel en niet goed presteert over heel het account.

Voor een nieuw account starten we met een zoekwoordonderzoek en prognose op basis van de volumes in de markt. Hiervoor kunnen we de inzichten gebruiken van Google Ads (zoekwoordplanner) of de prestaties in Google Analytics.

Doelen, KPI's & budgetbepaling
Nadat we een analyse hebben gemaakt van het account, stellen we gezamenlijk doelen (omzetgroei, naamsbekendheid, meer leads, meer rendement, etc.) op en KPI's (budgetten, kosten per lead/acquisitie, rendement op advertentiekosten, etc.) om deze doelen te behalen.
Strategie & campagnes
Zodra we het eens zijn over de KPI's en doelen die we met elkaar hebben bepaald, gaan we aan de slag om de strategie uit te werken. Dus op welke wijze we deze targets gaan behalen. Deze strategie (campagnetypes, geotargeting, doelgroeplijsten, advertenties, etc.) leggen we eerst bij jou voor voordat we deze ook gaan uitwerken.
Analyse & rapportage
Je ontvangt maandelijks een uitgebreide rapportage met de resultaten. Hierin vermeld ik duidelijk wat er goed en minder goed is gegaan en kom ik met heldere actiepunten om de campagnes te optimaliseren. Op deze manier weet je precies wat er gedaan wordt aan jouw account en waar je uiteindelijk voor betaalt. Verder hebben we wekelijks contact over de vorderingen van het account of als campagnes bijgestuurd moeten worden.
Campagnebeheer & optimalisatie
Wekelijks wordt op basis van de analyse en verbeterpunten de campagnes geoptimaliseerd. Daarnaast zullen we verschillende testen uitvoeren en verkennen we nieuwe kansen om de campagnes verder te optimaliseren.

Partners & accreditaties

Vraag een gratis SEA scan aan!

Benieuwd op welke punten jouw account geoptimaliseerd kunnen worden.

Vrijblijvend een scan van jouw account